Heeft Charlie de beste job ter wereld? Je raadt nooit wat hij doet

We gaan allemaal graag op vakantie, maar meestal krijgen we maar een week of twee per jaar de tijd om de wereld te verkennen voordat we weer aan het werk moeten gaan. Dat geldt niet voor Charlie Pauly, die van zijn passie voor avontuurlijke reizen een voltijdse carrière heeft gemaakt. De 31-jarige uit het Engelse Peterborough brengt zijn dagen door op geweldige locaties, van Californië tot de Filipijnen en Nieuw-Zeeland en maakt daarvan content voor zijn sociale mediakanalen.

Charlie startte vijf jaar geleden met zijn Instagram-pagina @charliepauly en inmiddels heeft hij een indrukwekkende 280.000 volgers. In een gesprek met de Daily Star zei Charlie: “Ik heb altijd een passie gehad voor het documenteren van het leven, dus zelfs voor ik op de sociale media zat, reisde ik altijd al met een camera en filmde bijna alles. In 2017 begon ik op Instagram en ik besloot een visueel dagboek bij te houden en foto’s van mijn avonturen te posten.”

Gefinancierd door merken en bedrijven

“Toen ik naar meer exotische bestemmingen reisde, raakten mensen natuurlijk meer betrokken en geïnteresseerd in de inhoud” ging hij verder. “Plaatsen als de Filipijnen en Bali trokken echt de aandacht vanwege hun natuurlijke schoonheid. Naarmate de aanhang groeide, kwamen er ook mogelijkheden om samen te werken met merken en toerismebureaus, dus ik besefte al snel dat ik waarde had en er iets lucratiefs van kon maken!”

Charlie gaat nu op ongeveer 10 reizen per jaar en die worden allemaal gefinancierd door het merk of bedrijf waarmee hij op dat moment samenwerkt. Zijn inkomen varieert – zoals dat van elke zelfstandige – maar hij verdient nog steeds goed geld. Hij zei: “Ik reken minimaal een goeie 1000 euro voor een Youtube-integratie en Instagram kan oplopen van 2000 eruo per post tot een paar partnerschappen waarbij ik meer dan 10.000 euro in rekening heb gebracht”.

Hard werken

Maar niet alles aan Charlie’s ‘carrière’ is gemakkelijk, zo zegt hij. “Veel mensen realiseren zich niet hoeveel tijd en moeite het kost om consequent dagelijkse content te maken. Voor een vlog op YouTube heb ik ongeveer 30-40 minuten aan beeldmateriaal, dat dan eerst nog moet bewerkt worden. Ik zou zeggen dat het 80/20 plezier is. Je moet echt houden van wat je doet en ik leef ervoor. Ik leef mijn droom momenteel. Maar begrijp me niet verkeerd, ik moet daarvoor hard werken” besloot hij.

 

Plaats een reactie